FN Blog / Tárcsahang / Miért buknak a cégek a VOIP-ra?
Nyomtatás Betűméret

Miért buknak a cégek a VOIP-ra?

2007-05-22 12:08:38
Felmérésünkből kiderült: a magyar cégek leginkább azért váltanak VOIP telefonközpontra, mert attól költségeik csökkenését és hatékonyságuk növekedését várják.

„Mi csak telefonálni akarunk, semmilyen extra szolgáltatásra nem tartunk igényt” - áll hozzá a telefonrendszer cseréjéhez a legtöbb hazai cégvezető. Nemcsoda: a hagyományosan nagy nevű gyárak sokat tudó készülékeiért bizony gyakran milliókat is le kell szurkolnunk a telepítő csapat markába. Van azonban már egy sokkal olcsóbb megoldás is: a VOIP telefonközpont.

Távoli és mobil mellékkel a hatékony távmunkáért
„Ha felhívod az irodai számomat, az egyszerre csenget az asztalomon, a mobilomon és az otthoni IP-telefonom” – büszkélkedik Sándor Zoltán egy VOIP telefonközpontokat (is) telepítő budapesti cég műszaki vezetője. Az ügyfél persze mit sem sejt, a trükkről csak boldog, hogy egyetlen egy hívással elérte Zoltánt. Ez ilyen és hasonló megoldásokkal nagyon nagymértékben növelhetők egy cég hatékonysági mutatói, hisz nincs többé

  • elveszett hívás, melyet nem válaszolt meg senki
  • nem kell egy sor telefonszámot nyomtatni a névjegykártyára
  • egyszerűbb és kényelmesebb az ügyfélnek egy számot megjegyezni

Azaz teljesen mindegy, hogy otthonunkban, nyaralónkban vagy épp a vonaton ülünk, ugyan úgy fogadjuk hívásainkat, mintha az irodában ülnénk. Ezt a megoldást előreláthatólag azok a cégek fogják leginkább kedvelni, akiknek kifejezetten fontos, hogy az ügyfeleknek egyetlen percet se kellejen várni, ha személyes értékesítőjétől rendelni szeretne.

Hangrögzítés: mérhetővé válik ügyfélszolgálatok hatékonysága
Néhány éve a hangrögzítéses call-center kizárólag a nagy multi cégek kiváltságának számított – világosít fel Sándor Zoltán. Ma már a kisebb cégek számára is minden további nélkül elérhetőek ezek a funkciók, már kis teljesítményű VOIP telefonközponttal (mely alig drágább, mint egy hagyományos ISDN központ) és egy nagyteljesítményű merevlemez szükséges hozzá. A tapasztalatok szerint, ahol bevezették a beszélgetések rögzítését:

  •     illedelmesebbek, kedvesebbek lettek a dolgozók az ügyfelekkel
  •     gyakorlatilag megszűntek a privát hívások
  •     követhetővé vált, hogy ki milyen hatékonysággal telefonált, ki dolgozik jobban / gyengébben

A beszélgetések utólag egy webes felületről visszahallgathatóak mp3 formátumban. Figyelem! Hangunk személyes adat, a hangrögzítés tényéről tájékoztatni kell mind a hívó mind a hívott felet, és biztosítani kell alternatív útvonalat is (fax, email, levél stb.) a kapcsolat felvételre azok számára, aki nem szeretnék, hogy hangjuk rögzítésre kerüljön.

VOIP szolgáltatások: amikor a telefonszáma történelemmé válik
A legnépszerűbb indok, amiért VOIP központot vásárolnak az a cégek az az, hogy meglévő telefonszámaik megtartásával ingyen akarnak telefonálni, de nem PC-jük előtt gubbasztva fülhallgatókkal és mikrofonokkal vesződve, hanem úgy ahogy megszokták: telefonjukról. A Freecall és SIP Discount szolgáltatásokkal mindössze 10 euróért három-négy hónapig ingyen hívhatják számos ország vezetékes számait többek között Magyarországot is.

Aki VOIP központ szeretne, az ingyen letöltheti magának a inux-os Astersiket – mely egy szabad forráskódú ingyenes szoftver-, de Windows-hívők számára a 3CX megoldását javasoljuk. Ha nem akarnak a telepítéssel, beállítással vesződni, kaphatóak kész megoldások is, pl. a Trixbox, vagy a Sysmaster vagy a magyar Asterisk klón a Glosterisk.

Szekeres Viktor


Cimkék: extra szolgáltatás, VOIP telefonközpont, IP-telefon, irodai szám, hatékonyság, hangrögzítés, call-center, ISDN központ, VOIP szolgáltatások, freecall, Sip Discount, Pc, ingyen, voip, 3CX, asterisk, Glosterisk
19 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Hozzászólások

1. tibike 2007-05-22 20:30:54
Cool !!! Hajra !Bravo ! Hol és mennyibe kerül.?

Szóljon hozzá!

Legyél blogger!

Te is szeretnél az FN hivatalos bloggere lenni?
Jelentkezz itt »

Blogleírás

A világ egy hazai infokommunikációs tanácsadó szemével. Piaci trendek, jótanácsok vállalkozások és közintézmények számára, a szektort érintő hírek események elemzése.

Hirdetés

Keresés

Blogértesítő - Tárcsahang

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről