FN Blog / Tárcsahang / Botrányos PR-trükkel átverték a Telekomot?
Nyomtatás Betűméret

Botrányos PR-trükkel átverték a Telekomot?

2007-06-06 09:31:23
„Az új technológiákra koncentrál a Deutsche Telekom” - írja az sg.hu melyben a német távközlési óriás szóvivői próbálják „pozitívan” kommunikálni azt a tényt, hogy több mint 200 ezer előfizetőt vesztettek az elmúlt években a telekommunikáció legújabb technológiájának a VOIP-nak „köszönhetően”.

A magenta színű behemót követi a multik bevált stratégiáját: amit nem tudsz legyőzni, vásárold fel mielőtt túl nagyra nőne. A történet előzményeként legyen elég annyi, hogy  egy-két éve egy osztrák mérnök piacra dobott egy forradalmian új telefon-szolgáltatást JAHJAH néven.


Mi a JAJAH?

Lényege, hogy fülhallgató és mikrofon nélkül saját készülékünket használva     telefonálhatunk lényegesen olcsóbban / ingyen. Úgy működik, hogy a JAJAH weboldalán megadjuk saját számunkat (mobilt vagy vezetékest mindegy)  majd a hívott fél számát és a JAJAH pillanatok alatt összekapcsolja a két hívást. Legnagyobb előnye, hogy használatához nem kell szoftvert telepíteni, se fülhallgatóval rendelkezni, mint pl. a Skype esetében.

Rossz biznisz volna a VOIP?
A JAJAH olyan szolgáltatás mely valószínűleg még nem nyereséges, hisz  egy időben két (normál vezetékes) hívást tart fenn (egyen engem hívnak, egyel azt, akit hívni akarok) s mindezt adja közel  annyiért, mint a többi VOIP szolgáltató egy hívás díját. Például Skype-al  egy perc budapesti hívás 0,017 +0,034 (kapcsolási díj) összesen 0,051 euró míg a JAJAH mindössze 0,04 euró, mert nem számláz kapcsolási díjat.

Nagyra nőni a minimál tőkéből maximál PR-ból
A JAJAH jelenlegi állapotában nem is a percdíjakból akar megélni. Havonta-kéthetente hirdet új akciókat, jelent be új szolgáltatásokat.  Ilyen például:
  • anyák napi akciójuk (2 órát lehetett ingyen beszélgetni aznap)
  • mobil JAJAH megalkotása mely által mobilunkról is JAJAH-zhatunk,
  •  berakták a  SONY Play-Station-be is,
  •  vagy a kétmilliomodik regisztrált felhasználójuk bejelentése.

Egyes távol-keleti bloggerek szerint semmi más céljuk nincs, csak a média-érdeklődés fenntartása, hogy minél több potenciális befektető-jelölt tudomást szerezzen róluk, majd ha már szép nagyra híztak irány a tőzsde!

Az egyszerű szoftvereket kezelni nem akaró felhasználók értesülhettek a CNN, a ABC, és még számos más tévécsatornán az új telefonálási lehetőségről, mely igazi áttörést hozz a Daniel Mattes és Roman Scharf által gründolt telkó-biznisznek.


Jól fizet az ügyes kommunikáció
A cél – ha úgy tetszik az üzleti modell- világos. Találj ki egy jópofa szolgáltatást, píározd ahogy csak bírod és előbb utóbb valamelyik multi tuti megvesz. Úgy tűnk be is válik: az
Intel már beszállt 20 millió dollárral és most a T-ventures „bekapta a horgot”, ugyanekkora összeget tervez betenni JAJAH-ba.  Mi meg örülünk, hogy kevesebbet fizetünk a telefonálásért.
Cimkék: mikrofon, fülhallgató, voip, Roman Scharf, Daniel Mattes, abc, cnn, ingyen telefon, skype, jajah
16 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Szóljon hozzá!

Legyél blogger!

Te is szeretnél az FN hivatalos bloggere lenni?
Jelentkezz itt »

Blogleírás

A világ egy hazai infokommunikációs tanácsadó szemével. Piaci trendek, jótanácsok vállalkozások és közintézmények számára, a szektort érintő hírek események elemzése.

Hirdetés

Keresés

Blogértesítő - Tárcsahang

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről