FN Blog / Tárcsahang / A TOP 5 cégvezetői tévhit a VOIP-ról
Nyomtatás Betűméret

A TOP 5 cégvezetői tévhit a VOIP-ról

2007-06-25 11:16:00
Mi az az 5 dolog amit majd 100%, hogy minden cégvezető félreért ha egy új (VOIP) telefonközpont beszerzéséről van szó? Ez bejegyzés a legtipikusabb tévhiteket tisztázza!

 
Tévhit #1 Ha VOIP-ot használunk minden hívásunk ingyenes lesz

Abban az esetben, ha „hálózaton belül”, (pl. UPC-telefonról UPC telefont) vagy „házon belül” (azaz egyik mellék a másikat) hívtunk, akkor valóban nem kerül pénzbe a hívás. Ha találunk egy spéci VOIP szolgáltatót, mint a pl. a Sip Discount, akkor bizonyos hívásirányokat, bizonyos ideig (pl. 3 hónapig) valóban ingyen hívhatunk. De az állítás, hogy minden hívás ingyen lesz, az nem igaz. Van, hogy ingyen lesz, de tipikusan csak olcsóbb és teljesen ingyenes – egyelőre – biztosan nem.

Tévhit #2 Ha VOIP-ra váltunk elveszítjük a vezetékes számainkat

Ez egyáltalán nem igaz! Igaz, ha magyar VOIP szolgáltatóval kötünk előfizetői szerződést, akkor kapunk egy 06-21-el kezdődő számot, de ennek ellenére megtarthatjuk régi jól bevált, az ügyfelek által évek alatt megszokott ISDN/analóg telefonszámainkat. Ha megtartjuk a meglévő vezetékes központot, akkor un. VOIP gateway segítségével tudjuk a VOIP-os vonalat használni. Ha következő telefonközpont csere alkalmával új VOIP telefonközpontra ruházunk be, akkor egy ISDN kártya segítségével ugyan úgy használhatjuk a meglévő telefonszámainkat.

Tévhit #3 VOIP-os híváshoz PC-re van szükség

Egyáltalán nincs! Ma már 20 ezer forint alatt is kaphatóak, un.IP telefonok melyek teljesen úgy néznek ki, mint egy hagyományos „üzleti” telefon. Legnagyobb előnyük, hogy kikapcsolt PC mellett is tökéletesen működnek. Az IP telefon ugyanis a helyi hálózat önálló tagja, gyakorlatilag egy mini-pc saját hálózati azonosítóval (IP-címmel). Ezek a készülékek

  • rendelkeznek saját telefonkönyvvel,
  • megjegyzik a tárcsázott / fogadott / nem fogadott hívásokat, és
  • kedvenc csengőhangunkon szólalnak meg, ha hívnak minket.


Tévhit #4 A VOIP-nak pocsék a hangminősége

Ez az állítás igaz volt három éve, de ma már ezt a problémát megoldotta a szélessávú internet elterjedése. Jó minőségű VOIP hívásokhoz szélessávú internetet kell, beszerezzünk. Egy „alap ADSL” (1280 / 128 kbit/s) elegendő egy magánfelhasználó számára, de semmi esetre sem egy vállalkozás részére. Egyszerre két (jó hangminőségű) hívás már le is foglalja feltöltési sávszélességet. Az ADSL ugyanis lefele irányban nagy sávszélességet biztosít, de a hangforgalom kétirányú, azaz a feltöltési sebesség a szűk keresztmetszet miatt nem elég gyors.

ADSL sávszélesség

Egyidejű kimenő hívások száma

1280 / 128 kbit/s

2

4480/256 kbit/s

4

8096/512 kbit/s

8

18432/1024 kbit/s

16


AVOIP-nak jó a hangminősége, ha megfelelő sávszélességet biztosítunk és jó minőségű végberendezéseket használunk. (Ha több információt szertnél erről, iratkozz fel a Távközlési Magazin heti hírlevelére.)

Tévhit #5 Nem váltunk VOIP-ra, mert akkor kidobhatjuk a fax készüléket, és fax nélkül nincs cég

A vezetékes technológia utolsó mohikánja a fax küldés VOIP-on, már évek óta megoldott probléma. A bejövő faxokat nem a fax készülék fogadja, hanem azok egy webes felületről kérdezhetőek le. Ha akarjuk, megkaphatjuk email-ben, elmenthetjük grafikus fájlként (jog, gif), de akár PDF formátumban is továbbíthatjuk. Előnye, hogy nincs szükség annyi papírra, tintára, és egyben archiválódnak is a bejövő faxok. A faxküldésben nem áll be változás, ugyan arról a készülékről küldhetjük például megrendelőinket kedvenc kuncsaftunknak, melyet már megtanultunk használni az évek alatt.

A fenti öt tévhitek persze csak a legtipikusabbak, ezzel az új – a vezetékes telefóniát 2010-re kiváltó – technológiáról még rengeteg legenda terjeng. Ezek tisztázása teszek néhány kísérletet a jövőben. (Ha több információt szertnél erről, iratkozz fel a Távközlési Magazin heti hírlevelére.)

Viktor



Cimkék: top5, tévhit, voip, alközpont, telefonközpont, ingynes beszélgetések, telefonszám, Sip Discount, IP telefon, VOIP telefonközpont, Pc, skpye, ADSL, hangminőség
31 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Szóljon hozzá!

Legyél blogger!

Te is szeretnél az FN hivatalos bloggere lenni?
Jelentkezz itt »

Blogleírás

A világ egy hazai infokommunikációs tanácsadó szemével. Piaci trendek, jótanácsok vállalkozások és közintézmények számára, a szektort érintő hírek események elemzése.

Hirdetés

Keresés

Blogértesítő - Tárcsahang

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről