FN Blog / Tárcsahang / Tárcsázni sem kell a jövő telefonközpontjaiva...
Nyomtatás Betűméret

Tárcsázni sem kell a jövő telefonközpontjaival

2007-07-09 10:00:56
A web alapú megfizethető ügyviteli megoldások jövőre már a KKV-k számára is elérhetővé válhatnak. De mi köze ehhez a telefonközpontnak?

A fejlesztő srácok kb. fél órája léptek ki az irodám ajtaján, és teljes extázisba kerültem attól, amit felvázoltak. A tervük nem kevesebb, minthogy a kicsiny VOIP telefonközpontokat telepítő cégünk teljes ügyvitelét megreformálják, méghozzá úgy, hogy azt 100%-ban integrálják az IP központtal.

Halló itt a Káosz Kft!
Régi nagy bajunk, hogy külön adatbázisban van a CRM (ügyfélnyilvántartó) a számlázás (APEH engedélyes stb.) a raktár a webáruház (gloster.hu) és a hírlevél kezelő rendszerünk. Azaz négy-öt különféle adatbázisban van elmentve négyszer-ötször az összes ügyfelünk plusz az érdeklődők. Az indok: ahogy fejlődtünk ezeket a rendszereket folyamatosan egymás után vezettük be. 

Példa:
Van egy új ügyfelünk akinek mondjuk már számlázunk (ergo vett valamit), de  nem volt idő felrögzíteni a CRM-be (ügyfélnyilvántartóba), azaz nem tudjuk az összes velünk kapcsoltban lévő alkalmazott pontos adatait. Tehát teszem azt ha nem fizet időben (ugye milyen ismerős?), akkor nincs meg a pénzügyes email címe, telefonszáma, hogy egy kicsit kellemetlenkedni lehessen legalább.

A káosz hatalmas, valójában adatoknak a fele se igaz. Minden tavasszal bérlünk egy diákot valamelyik szövetkezettől, aki így-úgy összeszinkronizálja a szétdarabolt adatbázisokat aztán jön az őszi szezon, megint összekavarodik minden és jövő tavasszal kezdjük az egészet elölről.

CRM, számlázás, raktár, telefonálás egy helyről
Na ebből lett elegünk. A fejlsztők ígérete szerint szeptembertől (na jó októbertől) egy nagy webes MySQL adatbázisban lesz minden adatunk. Ha az ígéreteknek hinni lehet, akkor még a telefonálás mai formájáról is leszokhatunk. Mert,

  • egy kattintással lehet hívni minden ügyfelet / ügyféljelöltet (akiknek a számát elmentjük a rendszerbe)
  • a hívásokat rögtön át is kapcsolja a telefonomra, mintha csak én tárcsáztam volna
  • a bejövő hívások számainak  tulajdonosát a T-com on-line tudakozóból lekérdezi (ha nincs benn a saját adatbázisunkban), és kiírja a készülékemre

Automatizált ügyviteli folyamatok – kevesebb alkalmazott
Az új rendszer képes lesz arra, hogy az ügyféllel kapcsolatos összes információt egy helyről  tudjuk majd elérni – akár otthonról internetről is. Melyek ezek?


  • a cég összes dolgozójával folytatott összes levelezés (dátum, és dolgozó szerint rendezve...)
  • az összes számla, munkalap, szállítólevél, amit kiállítottunk a cégnek
  • az összes rögzített beszélgetés (persze a rögzítésről tájékoztattuk, dátum - dolgozó szerint)
  • az összes fax, melyet valaha küldtünk egymásnak (kimenő bejövő)
  • kiküldött hírlevelek, akciós ajánlatok, stb.

 
A tervek szerint automatizálttá tehetjük a fizetési felszólítások megírását, kiállítását, álküldését (faxon, e-mailben), minden elvégzett munka után a rendszer egy elégedettség-felmérő email-t küld (ezzel azt lehet ellenőrizni, hogy jól dolgozik a szerviz) és azok a cégek, akik árajánlatot kértek tőlünk on-line (egy e-mailben kiküldött link segítségével) egyetlen kattintással reagálhatnak, hogy kérik nem kérik, vagy netán további információkra van szükségük.

A rendszer bevezetése szeptemberben várható, de az izgalom – érthető módón már most is nagyon felfokozott – legalább is bennem nagyon. A bevezetés viszontagságait megírom majd ide a blogba!

Viktor

A legolvasottab begyezések:
Skype kezdőknek
Freecall: történelemmé teszi a telefonszámlát



Cimkék: fizetési felszólítás, fax, voip, IP központ, ügyvitel
9 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Szóljon hozzá!

Legyél blogger!

Te is szeretnél az FN hivatalos bloggere lenni?
Jelentkezz itt »

Blogleírás

A világ egy hazai infokommunikációs tanácsadó szemével. Piaci trendek, jótanácsok vállalkozások és közintézmények számára, a szektort érintő hírek események elemzése.

Hirdetés

Keresés

Blogértesítő - Tárcsahang

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről