FN Blog / Tárcsahang / Hogyan telefonálhatunk munkahelyünkről „legá...
Nyomtatás Betűméret

Hogyan telefonálhatunk munkahelyünkről „legálisan” ingyen?

2007-08-23 09:09:06
Négy azonnal bevethető jótanács, mellyel a lebukás veszélye nélkül spórolhatnak havonta akár tízezreket a céges telefont használók!

„Beszélgethetünk nyugodtan a munkahelyről hívlak” - ki ne emlékezne azokra a régi szép időkre (de sokak számára még ma is elérhető lehetőségre), amikor korlátlanul beszélgethettünk munkahelyünk telefonszámlájára! Napjainkban a munkahelyi ingyen telefonálás lehetőségei jelentősen szűkültek ugyan – az ám korántsem merültek ki teljesen. Erről szól ez a bejegyzés!


Kis cégek: tuti lebukás

 A legrosszabbul azok járnak, akik kis magyar cégek alkalmazásában állnak: itt ugyanis a tulajdonos / ügyvezető hónapról hónapra figyeli a telefonszámla alakulását és a legkisebb emelkedésre is többségük igen hevesen reagál. Különösen igaz, ha emeltdíjas vagy olyan külföldi hívást talál a telefonszámlában, mely országgal a cég nincs is kapcsolatban. A lebukás esélye közel 100%-os, hogy mikor derül ki a „tettes” csak idő kérdése.

A kis cégeknél dolgozók a legjobb, amit tehetnek, hogy konkrét vagy valamilyen hallgatólagos megállapodásra jut a főnökével, pl., meghatároznak egy havi összeget (melyben benne vannak a céges és magán hívások egyaránt) ameddig a cég fizet – e felett pedig a dolgozó. Persze a vállalkozók sem hülyék és jól tudják, hogy a telefonkeret olyan, mint a benzinpénz: mindenki „játszik” vele egy kicsit. De mégsem kell a lebukástól remegő gyomorral hívni az asszonyt a céges a mobilról, ha mondjuk beteg a gyerek.

Nagyobb cégek PIN kódos rendszerrel védekeznek
A nagyobb 10-50 fős cégeknél dolgozóknak már jóval nagyobb mozgásterük van. Itt a telefonszámla eleve nem akkora százaléka a kiadásoknak, hogy égbekiáltó gaztett volna egy-egy magán hívás. Ennek ellenére ebben a szegmensben jellemző a leginkább, hogy a telefonközpontot un. PIN kódos rendszerben üzemeltetik, azaz minden hívás előtt meg kell adni egy kódot, hogy pontosan azonosítani lehessen a hívó személyét a hónap végén.

Persze ez sem bombabiztos megoldás, hisz könnyen átsettenkedhetünk egy kolléga készülékére és a „Redial” gombot megnyomva már meg is tudtuk az utoljára hívott számot – no és a PIN kódot. A módszer elég alattomos – nagyon kellemetlen helyzetbe hozhatunk vele egy kollégát - ezért használatát egyáltalán nem javasoljuk.

Hangrögzítés volna a tökéletes megoldás privát hívások ellen?
„A privát hívások ellen igazán kiélezett cégek a hangrögzítésben vélik felfedezni üdvös megoldást” – véli Sándor Zoltán távközlési szakértő a Gloster telekom ügyvezetője. Itt ugyanis nincs vita, hogy a hívás privát volt vagy céges. A PIN kódokkal sem lehet visszaélni, mert a hang alapján egyértelműen azonosítható a hívó és a hívott egyaránt. (Ha több információt szertnél erről, iratkozz fel a Távközlési Magazin heti hírlevelére.)

A hangrögzítés ellenben felvet néhány adatvédelmi aggályt – hangunk ugyanis személyes adat. A hangrögzítés tényről értesíteni kell a hívót és a hívottat is. Ezt vagy a hívó személynek kell bemondani minden híváskor – ez a call-centerekben egyébként így szokás – vagy egy intelligens VOIP telefonközpont központ mondja be automatikusan mert a hagyományos vezetékes központok többsége erre képtelen.  Rögtön tegyük hozzá: a hangrögzítés sem tökéletes megoldás, mert nem oldja meg a céges mobilokról indított privát hívások problémáját.

Négy jótanács mellyel legálisan beszélhetünk ingyen a céges telefonról

  •  Javasoljuk a cégnél Freecall, vagy SipDiscount szolgáltatás használatát. Ezekkel, a szolgáltatókkal ingyen hívhatunk vezetékes számokat. A cégnek is ingyen volt – nekünk is.
     
  •  Használjuk a céges internetet Skpye-olásra. A szélessávú internetért így is, úgy is fizet munkahelyünk a Skype pedig ingyen, van – igaz, csak ha másik Skype felhasználót hívunk. Tegyük bele Skype nevüknek email aláírásunkba, hogy minket is ingyen hívhassanak!
  •  Ha lehet, léptessük be családunkat a céges flottába. Egy alacsony fix havi díjért mindenki ingyen hívja a másik flottában lévőket. A család fizeti az előfizetési díjat, a munkahelynek nem kerül pénzébe a megoldás.
  •  Javasoljuk pl. UPC telefon bevezetését a céghez. Munkahelyünk valamivel kedvezőbb percdíjakhoz jut, de ami a legfontosabb, hogy ingyen tudjuk hívni az összes UPC előfizetéssel rendelkező ismerősünket


Ha már mindenképp fizetni kell a céges hívásokért magán használatra…

  •   Érdemes olyan ismerőst hívni, akivel üzleti kapcsolat is van – a hívások alatt szóba kerülhetnek személyes témák is…
  •   Használjuk inkább a céges telefont, mint sajátunkat! (Már ha olcsóbb a céges tarifa, mint az otthoni) – majd egyszerűen fizessük ki a hónap végén. Nem ingyen beszéltünk, de mégis csak jobb áron, mint amit magánszemélyként kínálnak a szolgáltatók! (Ha több információt szertnél erről, iratkozz fel a Távközlési Magazin heti hírlevelére.)


Szekeres Viktor
Kos Sziget – Görögország
2007 augusztus 12.


Cimkék: , voip, flotta, upc, legális, ingyen telefo
64 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Hozzászólások

4. nprobe 2007-09-07 12:31:23
IDEALS: ebben az esetben benyúlsz a zsebedbe és előveszed a privát mobilodat...

A cikkhez meglátásaim:
- az UPC megemlítése reklám, úgyhogy egy (x) kellett volna a cikk végére :-) - más szolgáltatók az UPC-nél sokkal jobb árakat kínálnak
- komolyabb cégek - ha a munkához nem kell - tiltják a Skype és hasonló programok használatát - akár szoftveresen is (mi is)

Szvsz. tudomásul kellene venni, hogy a munkahely az munkahely, a vállalati erőforrásokat azért fizetik/üzemeltetik, hogy a cég érdekeit szolgálja.
3. IDEALS 2007-08-29 18:38:58
Kedves Idillke.. - oszinten kivanom neked, sose kerulj olyan helyzetbe, amikor "muszaj" telefonalni. - mondjuk: beteg a gyerek, az anyos, az apos, a mama, a ferj - netan korhazi telefonokat kell hivnod elkerulhetetlenul - stb.
Hogy esetleg megkerdezed egy jobaratodat mi ujsag vele, azt meg sem emlitem, bizonyara nincsenek ilyenek a tarsolyodban, vagy nem kerdezed meg oket (ez majdnem ugyanaz).
Egyebkent pedig 8 orai munkaidobol kb. 6 ora a hatekony mindossze - a tobbi elfolyik, akarmire.. - tok mindegy, hogy telefonalsz vagy eppen a kollegakkal diskuralsz.
A munkahelyi telefonalast ki lehet kerulni, ha szalag mellett dolgozol. Az valoban nagyon kemeny dolog, es ott valoban nem lehet telefonalni sem ceges telefonrol, sem magantelefonrol.
2. Idillke 2007-08-23 14:32:58
Hát igen... de attól még hogy ingyen telefonálunk pl. napi egy órát, a munkaórák csak pörögnek. Vagy most akkor ez így jó?! Nyilván én lennék a legboldogabb ha napi 8 helyett csak 7 órát kéne dolgozni, meg még én vagyok a jó fej is, mert nem pénzért hanem ingyen telefonáltam a cégnek!? Tévedés ne essék sem cégvezető, sem főnök sem semmiféle kiváltságos nem vagyok, de ez így nem helyes! Nyilván ha beteg a gyerek akkor én is telefonálnék, adott esetben még egy "hol is találkozzunk pontosan" típusú hívást is megendednék magamnak pár perc erejéig, de a munkahely nem azért van hogy telefonáljunk akár ingyen, akár pénzért!
1. {ap Katalin 2007-08-23 14:06:58
Leginkabb az lenne megfelelö, ha kis cegeknek olyan erdekkepviselete lenne, amely nem a kormany, s annak Damokleszi jobbkeze, az APEH dudajat fujna. Jelentös elönnyel müködö piacgazdasagokban tudjak, hogy nem a nagy multik, hanem a kis es közepes vallakozasok a legképlékenyebbek!!!

Szóljon hozzá!

Legyél blogger!

Te is szeretnél az FN hivatalos bloggere lenni?
Jelentkezz itt »

Blogleírás

A világ egy hazai infokommunikációs tanácsadó szemével. Piaci trendek, jótanácsok vállalkozások és közintézmények számára, a szektort érintő hírek események elemzése.

Hirdetés

Keresés

Blogértesítő - Tárcsahang

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről