FN Blog / Tárcsahang / Kék halálra fagynak a telefonhívások?
Nyomtatás Betűméret

Kék halálra fagynak a telefonhívások?

2007-10-24 09:30:00
A minap mutatta maga Bill Gates az Office Communication Servert (OCS), amely nem más mint a Microsoft VOIP alközpont megoldása. Mától azon is aggódhatunk, hogy telefon beszélgetéseink is ugyan úgy lefagyhatnak, mint a Windows-unk. Ne értsenek félre. A rendszer működik, és sokat ad a vállalati kommunikációhoz, de jóformán csak az 500 felhasználó feletti cégeknek.

 
Szerverpark kell Bill Gates VOIP telefonközpontjának…
Mindenekelőtt egy elég fejlett szerverhálózatra van szükség a működtetéséhez. A mindennapi használathoz minimum két szerverre van szükség, egyre, amelyen maga az OCS szoftver fut, és egy másikra SQL adatbázis szerverre, amely az OCS hátterét szolgálja ki. Azon cégek számára, amelyek több irodával rendelkeznek az országon belül vagy akár a nagyvilágban, ez a szerverszám megtöbbszöröződik.  

…és mindenből persze a legújabb verzió
De ez csupán az OCS igényeit elégíti ki. Az OCS hálózati integrációjához az is szükséges, hogy az Active Directory programot futtassuk teljes DNS módban. Ezen kívül még szükség van az Exchange 2007-re (az Exchange 2003 nem alkalmas erre) és ezek külön-külön installálására, a földrajzi és felhasználói igényeknek megfelelően. Végül szükség lehet további kiegészítő szerver-programokra, mint például egy beszédszerverre a további fejlettebb alkalmazásokhoz, mint például a beszéd lefordítása, vagy a SharePoint 2007-re, hogy az OCS hatékonyan együtt tudjon működni a vállalaton belüli fájlmegosztással és munkaütemezéssel.



Ki online és ki nem? Megmondja az OCS!

Ha amikor mindez készen áll, még mindig nem lehet felhívni a nagyit. Valószínüleg ő nem dolgozik a cégnél, hanem otthon ül és tésztát süt. Ezért szükség van egy külső vonalra, és az OCS ezt nem képes megoldani. Szükség van egy külön VoIP PBX-re (telefonalközpontra) vagy egy átjáróra, (gateway-re), feltéve ha már nincs kiépítve egy olyan PBX rendszer, amely a SIP protokollt is használni tudja. (Ha több információt szertnél erről, iratkozz fel a Távközlési Magazin heti hírlevelére.)

Hívjuk fel Bélát!
Az OCS teljesen integrált az Exchange-el, az Outlook-al és a SharePoint szoftverekkel (mindezek 2007-es verzióival). Példa: kezdésként küldhetünk Bélának egy emailt Outlook-al. Az OCS megmondja nekünk, hogy Béla online-e, egyszerűen úgy, hogy megnézi a nevet a címzett mezőben. Ha úgy látszik, hogy a „beszélgetés” hosszúnak ígérkezik, egy kattintással egyszerűen átváltasz hangra. Ehhez használhatod IP telefonodat vagy a Communicator-t.

Az OCS Communicatora

Konferencia-beszélgetések kattintásra
Béla morcos lesz, megunja a beszélgetést, és az egerével egy másik felhasználóra mutat. Megnézheted az illető nevét a Communicator-ban és bekapcsolhatod a harmadik személyt is a beszélgetésbe egy újabb kattintással. Ekkor következő hívás érkezik a vonaladra. Feri az, és Béla munkájáról panaszkodik. Ferit is be tudod kapcsolni a beszélgetésbe, és meg tudod nézni Béla munkáját a SharePoint fájlmegosztó segítségével. Sőt azt is meg tudod csinálni, hogy az új Live Meeting program segítségével egy Live Meeting web-konferenciát nyitsz, mindezt természetesen fájlmegosztással - és anélkül, hogy letetted volna a telefont. (Ha több információt szertnél erről, iratkozz fel a Távközlési Magazin heti hírlevelére.)

Mindez nagyon szépen működik együtt és nagyon hasznos, azonban kisebb cégeknek talán túlzás. Ha Bélát a székedről is láthatod, akkor miért lenne szükséged ezekre a szoftverekre.

A OCS a KKV-k számára egyenlőre drága, és felesleges is talán. Ha a Windows 2008 Szerver stabillá válik, és kiadják a Small Business Server 2008-at valószínű, hogy ennek hatására kapható lesz KKV-k számára fejlesztett OCS is.

Viktor (Ha több információt szertnél erről, iratkozz fel a Távközlési Magazin heti hírlevelére.)

Kapcsolódó anyagok az FigyelőNeten:


Cimkék: microsoft, OCS, voip, alközpont, outlook, sql, telefon
5 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Szóljon hozzá!

Legyél blogger!

Te is szeretnél az FN hivatalos bloggere lenni?
Jelentkezz itt »

Blogleírás

A világ egy hazai infokommunikációs tanácsadó szemével. Piaci trendek, jótanácsok vállalkozások és közintézmények számára, a szektort érintő hírek események elemzése.

Hirdetés

Keresés

Blogértesítő - Tárcsahang

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről