FN Blog / Tárcsahang / Utálva imádjuk a vezetékes telefont
Nyomtatás Betűméret

Utálva imádjuk a vezetékes telefont

2007-10-26 09:30:00
Megbukott a mobil szolgáltatók, „dobd ki a vezetékes telefonod” törekvése – legalábbis a cégeknél mindenképp. A cégvezetők alig 5%-a cserélné le vezetékes telefon-rendszerét mobilra.

BellResearch a legalább egy főt fog­lalkoz­tató hazai cégek körében vizsgálta a fixtelefonmegoldásokat: a hagyományos analóg és isdn-telefóniát, a kábeltelefóniát, az internetes hangkommunikációt, valamint az adat–hang integrációt. Az elemzés az IT Buisness magazinban jelent meg.

Vezetékes erózió
Mind többet hallani arról, hogy az új üzleti kommunikációs megoldások népszerű­ségének növekedésével az úgynevezett hagyományos vezetékes
telefónia szerepe mindinkább csökken. Tény, 2004 óta folyamatosan erodálódik az üzleti analóg és isdn-előfizetéssel rendelkezők köre – elsősorban a mikrovállalati szerződésfelmondásoknak köszönhetően.

Csak az utóbbi három évben közel 7 százalékkal csökkent a penetrációs mutató értéke (ez 2007-ben 68 százalékos). A képet kissé árnyalja, hogy a
vállalatok általában tartózkodnak az összes „hagyományos” előfizetés visszamondásától. Mindez jelentős részben annak köszönhető, hogy a fixtelefon- megoldást használó cégek (a hagyományos analóg és isdn-előfizetők mellett ide soroljuk a kábeltelefont és az internet alapú hangszolgáltatásokat igénybe vevőket is) túlnyomó többségénél az üzletvitel szempontjából elengedhetetlen a vezetékes telefon.
(További információk erről, ingyenes hírlevelemben.)

További fontos tényező – mutatnak rá a BellResearch elemzői –, hogy a fix telefont használó vállalatok felénél a döntéshozók szerint a vezetékes telefonálásra fordított kiadások a cég teljes költségstruktúráján belül elenyészően kis súlyt képviselnek.


Visszafogási törekvések
Annak ellenére azonban, hogy viszonylag kevesen gondolnak a vezetékes telefonra mint meghatározó költségelemre, a felsővezetői költségcsökkentési törekvések a releváns vállalatok felénél jelen vannak.

A „legnépszerűbb” kiadásvisszafogási gyakorlatnak az alkalmazottak vezetékestelefon- használatának korlátozása, valamint a szolgáltatókkal szembeni kedvezőbb tarifák kiharcolása számít. Jelenleg a fix telefont használó cégek negyedénél ellenőrzik utólagosan szúrópróbaszerűen a híváslistákat, illetve 21 százalékuknál korlátoznak bizonyos hívásirányokat. A pin-kódos rendszer, valamint a magánjellegű hívások esetében felállított költségplafon használata a cégek csupán egytizedére jellemző.
(További piackutatásokat találsz ingyenes hírlevelemben.)

Még nem gondoltak rá
A költségcsökkentő intézkedések hatását és egyúttal a piaci folyamatok irányát egyértelműen mutatja, hogy a 10 főnél többet foglalkoztató cégek vezetékes telefonszámlája csak a legritkább esetben, mindössze 5 százalékuknál nőtt az elmúlt egy évben. A következő időszakban a legalább 10 fős cégek mintegy 5 százaléka tartja elképzelhetőnek, hogy a vezetékes infrastruktúrát teljes körűen mobilra cserélje.

Míg a vezetékes megoldások lemorzsolódását prognosztizálók többsége szerint a mobillal költségmegtakarítást érhetnének el, illetve könnyebbé válna az egymással és a partnerekkel való kapcsolattartás, addig az elutasítók nem látják az átállásban a költségelőnyt, továbbra is elengedhetetlennek tartják a vezetékes telefont az irodai feladatok ellátásához, vagy eddig még nem is gondolkoztak ezen a kérdésen.

Összeállította: Kelenhegyi Péter

Viktor jegyzetei:

Az elemzés elfelejt egy apró tényt megemlíteni: a cégeknek kell a vezetékes vonal, de nem kimenő hívásokra (arra ott a mobil) hanem a mindenki által jól ismert telefonszám miatt. Érdekes az is, hogy egyre kevesebbet költünk vezetékes telefonra, mégis ezen akar spórolni minden cégvezető. A PIN kódós rendszer és alternatív szolgáltató használata már általánosnak mondható, de hogy hogyan takarítsanak meg a mobillal – na, arra nincs ötlete senkinek.

Viktor (További piackutatásokat találsz ingyenes hírlevelemben.)

Korábbi piackutatások a Tárcsahangban:
Botrányosan kevés magyar cég spórol a telefonszámlán
A VOIP megállíthatatlanul terjed
Hat év múlva halál vár a vezetékes telefonra?




Cimkék: lemorzsolódás, analóg vonal, IT buisness, ITC, piackutatás
9 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Hozzászólások

4. Szekeres Viktor 2007-10-27 12:42:14
Sándor,

Teljesen jó látod. A jó hír az, hogy nemrég maguk a szolgáltatók változtatták meg a szabályozást (lesz róla bejegyzés) mellyel a szolgáltatók önkorlátozása alapján megszünnek a 1. pontban leírtak. (Azaz: nem hosszabodik meg a szerződés automatikusan.)A 2. pontból leírtakból pedig csak úgy lehet menekülni ha megvárjuk a szerződés végét, vagy átmegyünk egy másik - olcsóbb, nagyobb - flottába,úgy hogy az új flotta "bevállalja" a fennmaradó hűségidőt.
3. Tősér Sándor 2007-10-27 08:42:21
"hogyan takarítsanak meg a mobillal– na, arra nincs ötlete senkinek"

Nekem van néhány.
1. Oda kell figyelni a hűségnyilatkozatok lejárati idejére. A szivem vérzik, amikor szerződést kötünk egy ügyféllel a költségei csökkentésére, és azt látom, hogy a rendkívül előnytelen mobilszerződése 2 hónapja automatikusan megújult. A tarifákból látom, hogy évi 1 milliót meg tudnék neki takarítani, de még 22 hónapig röghöz van kötve.

2. Ne vásároljon akciós telefont. Egyszerűbb kártyafüggetlen készülékek (Nokia is) már 10.000Ft körüli áron megvehetők. Az akciós kártyafüggő mobil nagyon vonzó vételnek tűnik, egészen addig, amíg szolgáltatót nem akar váltani. Ugyanis a lejárat előtt 1 nappal is a teljes árkülönbözetet meg kell téríteni. Ez 20db listaáron 30.000Ft-os telefonnál 600.000Ft egyszeri kiadást jelent.

3. Aki sokat telefonál külföldre, az használja a +0-t. Erről itt egy részletes leírás:
www.bcm.co.hu/magyar/plusznulla.htm />
2. Szekeres Viktor 2007-10-26 13:59:36
Jogos! Javítottam.
1. MM 2007-10-26 13:53:11
A címben írt szó helyesen: utálva.

Szóljon hozzá!

Legyél blogger!

Te is szeretnél az FN hivatalos bloggere lenni?
Jelentkezz itt »

Blogleírás

A világ egy hazai infokommunikációs tanácsadó szemével. Piaci trendek, jótanácsok vállalkozások és közintézmények számára, a szektort érintő hírek események elemzése.

Hirdetés

Keresés

Blogértesítő - Tárcsahang

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről