FN Blog / Tárcsahang / Miért használ IP telefonközpontot egy mentősz...
Nyomtatás Betűméret

Miért használ IP telefonközpontot egy mentőszolgálat?

2008-06-30 12:00:59
A mentőszolgálat tevékenységi körének kibővülésével és az ügyfélszám hirtelen, drasztikus megemelkedésével az analóg hangrögzítővel felszerelt vezetékes központ nem tudott megbirkózni. A telepített VOIP telefonközpont több mint ezer hívást bonyolít le és rögzít naponta. A hívások bárhonnan, azonnal visszahallgathatóak, archiválhatóak.

A Delta Mentőszolgálat főként a Közép Magyar-országi régióban mentéssel, betegszállítással foglalkozik és a megrendelések zöme telefon-vonalon fut be hozzájuk. Ezeket a törvényi elő-írásoknak megfelelően rögzíteniük kell. Így a közelmúltban elengedhetetlenné vált egy komplex, bővíthető kommunikációs rendszer kiépítése. Az új rendszerben a bejövő és a kimenő hívásokat is rögzítik, archiválják. A hívások akár távolról is, azonnal visszahallgathatóak, kereshetőek. A GSM adapter segítségével a húsz mentőautóval folytatott beszélgetések is azonnal visszahallgathatóak. (További információkat kaphatsz, ha feliratkozol ingyenes hírlevelemre.)

Nehézkes volt a régi rendszer
Régebben egy analóg központ és egy kiegészítő analóg telefonrögzítő próbált lépést tartani a növekvő számú hívással. Ez a rendszer gyakorlatilag csak négy analóg vonalat tudott kezelni. A rögzítés megbízhatatlan, a visszahallgatás nehézkés és nagyon lassú volt, ráadásul  távoli üzemmódból nem is lehetett kezelni. Az analóg telefonok alapvetően megbízhatók voltak, de sok volt velük a probléma. Időnként több telefon is csörgött egyszerre, gyakoriak voltak utáncsörgések, amelyek idegesítőek voltak egy idő után.


A Delta Mentő csapata (forrás: deltamentok.hu)

Miért VOIP PBX?
A Delta Mentő csapata előzetes felmérések alapján bekérttek a  tíz-tizenöt árajánlatot. A megadott paramétereknek megfelelő ajánlatok közül a kiajánlott IP telefonközpont volt ár-érték arányban a legmegfelelőbb. Az ugyanilyen tudású központok két-háromszázezer forinttal voltak drágábbak! Kritérium volt az
  • ISDN és analóg vonalak vegyíthetősége, a
  • GSM adapter csatlakoztatási lehetősége és
  • minden hívás rögzítése. Nagyon fontos még az is, hogy azonnal vagy később bármikor
  • távolról is vissza lehessen hallgatni a felvételeket.
A központba egyébként is "bele lehet nyúlni" távolról is azaz nem kell állandóan kihívni a szakembert minden apró problémáért. Ez azért fontos, mert a régi vezetékes központ esetén bármilyen módosításhoz 1-2 hetet is várni kellett arra, amíg a szerelő ki tudott jönni. Egy hasonló profilú szervezetnél ilyen hosszú reagálási idő nem megengedhető. Az új IP központban távolról akár azonnal el lehet végezni a beállításokat. (További információkat kaphatsz, ha feliratkozol ingyenes hírlevelemre.)

Négy operátor fogadja a hívásokat - több mint hétszázat naponta!

Munkában a IP telefonok
A rögzítés megoldása mellett a központ legértékesebb tulajdonsága a hívószámkijelzés, így láthatja a diszpécser, hogy kitől jön a hívás. Ekkora esetszámnál sok tévedés lehetséges, ilyenkor a diszpécser vissza tudja hallgatni a beszélgetést, vagy akár a szám feljegyzése nélkül is vissza tudja hívni a beteget. A készülékek jól használhatóak, egyszerűek. Egy érdekes dologra is fény derült azonban: a telefonok néha túl sokat is tudnak. A diszpécserek véletlenül elállítottak rajtuk dolgokat. Ezek a funkciók, például a készülékek közti átirányítás később le lettek tiltva. A központon napi 700-1200 kimenő és bejövő hívás bonyolódik, de az állja a sarat.

Lasztóczki Katalin, diszpécser -

Átlagosan több mint ezer telefonhívást fogadunk naponta. A rendszer megbízható (...). A majdnem két tucatnyi autóval és a megrendelőkkel is a központon keresztül tartjuk a kapcsolatot, és minden hívást rögzítünk.
A használata pedig pofonegyszerű.





DELTA Országos Katasztrófa Mentő Csoport

A Delta Mentőszolgálat 1994. február 28-án alakult. A szervezet alapításkori elsődleges célja, fő tevékenységi köre a katasztrófa-elhárítás volt Magyarország egész területén, amely az évek során átalakult, kibővült: OEP finanszírozott betegszállításra, mentési tevékenységre, repülőtéri egészségügyi szolgáltatásra, központi orvosi  ügyeletek, jelzőrendszerek üzemeltetésére, foglalkozás-egészségügyi ellátásra, valamint rendezvények, sportesemények egészségügyi biztosítására.

Ne mulaszd el a a folytatást, kattints ide kérd az ingyenes email-es bogértesítőt!

Szekeres Viktor
Ingyen letölthető e-book:
"Kirúgtam a szolgátatóm, fele se lett a számlám"



Korábban:


Cimkék: mentőszolgálat, voip, IP telefon, voip pbx, alközpont, telefonközpont, hangrögzítés
17 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Szóljon hozzá!

Legyél blogger!

Te is szeretnél az FN hivatalos bloggere lenni?
Jelentkezz itt »

Blogleírás

A világ egy hazai infokommunikációs tanácsadó szemével. Piaci trendek, jótanácsok vállalkozások és közintézmények számára, a szektort érintő hírek események elemzése.

Hirdetés

Keresés

Blogértesítő - Tárcsahang

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről