FN Blog / Tárcsahang / Hogyan szabaduljunk meg a havi előfizetési díjt...
Nyomtatás Betűméret

Hogyan szabaduljunk meg a havi előfizetési díjtól?

2009-02-11 16:30:19
A havi előfizetési díj a telefonszámla legbosszantóbb része, derült ki a minap készített mini felmérésünkből. A kapcsolási és a belépési díj a is a „dobogón” végzett a negatív versenyben.

 „A havi előfizetési díjat felesleges adó jellegű kiadásnak tekintik” - kezdi Sándor Zoltán egy budapesti telefonszolgáltató és telefonközpontokat szerelő cég vezetője beszélgetésünket. Az előfizetők jelentős része úgy érzi, hogy ezért a pénzéért (5- 60 000 Ft / hónap) konkrétan semmit nem kap. A mobil szolgáltatók próbálkoznak lebeszélhető havidíjakkal és más ügyfél csábító megoldásokkal, de lényeg nem változik: havi fix összeget akarnak a tőlünk, ha használtuk a szolgáltatást, ha nem.

VOIP-ra váltás volna megoldás?
Ha egy cég vagy vállalkozás VOIP-os vonalakra cseréli meglévő vonalait könnyen megszabadulhat a kínzó havi előfizetési díjaktól. A VOIP szolgáltatók jelentős része nem kér havidíjat – kizárólag annyit kell fizetnünk amennyit beszéltünk, azt is másodperc alapon. Ellenben cserélni kell a meglévő telefonos infrastruktúra jelentős részét – szól az ellenérv.

 Számhordozás: nem bonyolult de sokáig tart
„A VOIP szolgáltatók jóval kisebb költséggel dolgoznak mint hagyományos telkó cégek” – avat be Sándor Zoltán a kedvező díjak hátterébe. Az malmukra hajtja a vizet a jogszabályok is, melyek lehetővé teszik, hogy szolgáltató váltáskor minden előfizető a telefonszámát is megtartsa – áthordozza azt új szolgáltatójához.

A VOIP internetes telefonálást jelent, lényege, hogy a hagyományos telefonszolgáltatók rézdrótos hálózata helyett a sokkal olcsóbb internetet használja telefonálásra. Legnagyobb előnye, hogy sokkal olcsóbb mint a hagyományos telefon és ma már kapcsolás ideje és hangminősége, a megszakadások száma nagyjából megegyezik a régi analóg / ISDN megoldáséval. A hagyományos telefon visszaszorulását piackutatók 2012-re jósolják. (A megoldás részleteit nem árulom el, de ha feliratkozol ingyenes hírlevelemre  további hasznos dolgokat megtudhatsz az IP telefóniáról.)

A legtöbb internet telefon szolgáltatás regisztráció pillanatától kezdve használható – a számhordozás ellenben 2-3 hétig is elhúzódhat. A számhordozás pontos

  • időpontjáról új szolgáltatónk már egy héttel előre értesít de egyik fontos feltétele, hogy
  • ne legyen számlatartozásunk jelenlegi szolgáltatónk felé. A számhordozási folyamat ideje alatt VOIP előfizetésüknek nincs hívószáma, (hacsak nem kértünk külön un. 21-es VOIP hívószámot) de már alkalmas – hívószám nélküli – kimenő hívásokra. A teljes folyamat akkor zárul le, amikor meglévő vezetékes számunk már
  • új VOIP előfizetésünkön csenget! (További részleteket is megtudhatsz, ha feliratkozol ingyenes hírlevelemre !)

A fix havi előfizetési díjaktól megszabadulni (VOIP-ra váltani), vagy VOIP migrációt megvalósítani pénzbe kerül ugyan - nem megoldhatatlan kihívás. Jól jellemzi megállíthatatlanságát, hogy ma már van olyan budapesti mentőszolgálat aki ilyen rendszerre tért át (pedig ott életek múlnak egy telefonrendszer stabilitásán), piaci részesedése folyamatosan növekszik és egyre több cég cseréli hagyományos telefonközpontját – új VOIP alapú rendszerre.

Ne mulaszd el a a folytatást, kattints ide kérd az ingyenes email-es blogértesítőt!


Szekeres Viktor
Ajándék információs CD a Tárcsahang blog olvasóinak
"Az IP telefónia bevezetése a gyakorlatban"


Korábban:



Cimkék: migráció, számhordozás, voip
30 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Szóljon hozzá!

Legyél blogger!

Te is szeretnél az FN hivatalos bloggere lenni?
Jelentkezz itt »

Blogleírás

A világ egy hazai infokommunikációs tanácsadó szemével. Piaci trendek, jótanácsok vállalkozások és közintézmények számára, a szektort érintő hírek események elemzése.

Hirdetés

Keresés

Blogértesítő - Tárcsahang

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről