FN Blog / Tárcsahang / Mire költünk a válságban?
Nyomtatás Betűméret

Mire költünk a válságban?

2009-04-08 17:30:23
Gazdasági válság ide vagy oda, az európai telefon ipar a 2008-as évet is eredményesen zárta – derült ki az Európai Bizottság által nemrégiben kiadott közleményből. De milyen trendek rajzolódnak ki a jelentés mögött?

A közleményből többek között azt is megtudtuk, hogy a bizonytalan gazdasági helyzet ellenére 2008-ban az EU-s távközlési szektor árbevétele elérte a 300 milliárd eurót, ami 2007-hez képest mintegy 1,3 %-os növekedést jelent. Ezzel a rekordméretű eredménnyel a teljes szektor 3 %-kal járult hozzá a GDP alakulásához.

A távközlésen belül kiemelkedően jól teljesített a mobil szegmens, ugyanis 2007-hez képest jelentősen, 119 %-ra növelte részesedését a tavalyi év során, jócskán maga mögé utasítva ezzel az USA-t (87%) és Japánt (84%) is.

A magyar piac is bővül
Úgy tűnik tehát, hogy a világot megrengető gazdasági krízis nem szab gátat a telefon ipar fejlődésének. Ugyanez a tendencia jellemző a magyar piacon is, hiszen 2008 – ban a mobil szegmens jelentős térhódításának lehettünk tanúi. Ilyen mértékű piacbővülésre 2003 óta nem volt példa, így a tavalyi év végén száz főre már 121,8 előfizetés jutott. A karácsonyi hajrá után januárban bár tapasztalható volt némi visszaesés, azonban ez az arány még mindig 121 körül mozog. (További információkat kaphatsz, ha feliratkozol ingyenes hírlevelemre.)

Talán csak a vállalati oldalon várható majd néminemű változás, hiszen a túlélésre és fennmaradásra játszó cégek a költséghatékonyság jegyében biztosan górcső alá veszik a kommunikációs költségeket is. (További információkat kaphatsz, ha feliratkozol ingyenes hírlevelemre.)

Hódít a vezeték nélküli kapcsolat
Az üzleti telefóniában egyébként egyre inkább megfigyelhető tendencia a vezetékes és mobil hálózatok integrálása. Ennek lényege, hogy a már meglévő vezetékes telefonhoz egy kiegészítő szoftver segítségével hozzákapcsolják a maroktelefonokat is. Az így létrehozott hálózatok nagy előnye, hogy minden egyes cég esetében

  • személyre szabható, hiszen az általa kínált alkalmazások
  • külön-külön is használhatóak. A szoftver többek között lehetővé teszi, hogy a mobiltelefonokat
  • alközpontként használhassuk, hozzáférjünk a
  • közös telefonkönyvhöz, elolvashassuk
  • email üzeneteinket, vagy akár a
  • hangrögzítés funkciót is bárhol bármikor alkalmazni tudjuk.
Gondoljunk csak bele, hogy mennyi időt és pénzt spórolhat egy cégvezető, vagy egy értékesítési képviselő, ha bárhonnan a nap bármely szakában egyetlen gombnyomásra elérhető válik számára az összes ügyfél adata és elérhetősége.  

Ne mulaszd el a a folytatást, kattints ide kérd az ingyenes email-es bogértesítőt!


Szekeres Viktor
Ajándék információs CD a Tárcsahang blog olvasóinak
"Az IP telefónia bevezetése a gyakorlatban"


Korábban:


Cimkék: mobil, válság, piac
1 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Hozzászólások

1. Hertay Ákos 2009-04-10 21:31:57
Szia,

"egyetlen gombnyomásra elérhető válik számára az összes ügyfél adata és elérhetősége."

Két gondolat:
- Hogyan lehet azt biztosítani, hogy ne a konkurenciánál töltött interjú alatt aknázza ki ezt a lehetőséget?
- Igazából soha senki nem akarja az összes ügyfél adatait látni. Neki mindig csak _az_az_egy kell, aki éppen fontos :)

Szóljon hozzá!

Legyél blogger!

Te is szeretnél az FN hivatalos bloggere lenni?
Jelentkezz itt »

Blogleírás

A világ egy hazai infokommunikációs tanácsadó szemével. Piaci trendek, jótanácsok vállalkozások és közintézmények számára, a szektort érintő hírek események elemzése.

Hirdetés

Keresés

Blogértesítő - Tárcsahang

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről